zaterdag 12 mei 2012

Karamel cupcakes

Gisteren weer cupcakes gemaakt, met Karamel en Bastognekoekjes.


Hier het recept zodat jullie het ook kunnen maken.

Voor 12 cupcakes, uit het boek Cupcakes v.d. Xenos.

1. Verwarm de oven voor op 175ÂșC. Zet de papieren vormpjes in de muffin bakvorm.
2. Klop de margarine, suiker en melk tot een lichte, luchtige massa. De suiker moet grotendeels zijn opgelost.
3. Klop de eieren schuimig. Meng dit vervolgens goed met het boter-suiker mengsel. Voeg het meel, bakpoeder en vanillesuiker toe en schep er luchtig doorheen.
4. Vul de papieren cups voor driekwart met het beslag. Bak de cakejes in 20 minuten gaar. Haal de cakes uit de vorm en laat ze in het papier afkoelen op een rooster.
5. Bestrijk de cupcakes met een laag karamel en strooi er de verkruimelde bastognekoekjes over.


Mijn tips zijn:
- Na 20 minuten in de oven waren ze bij mij nog niet klaar dus kijk eventjes of ze wel gaar zijn.

2 opmerkingen:

  1. Hey Flo
    Die zien er lekker uit!

    Ik heb speciale mallen voor de enveloppen,zal ze volgende keer op mijn blog zetten (was ik vergeten haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm die zien er lekker uit, ben dol op caramel en bastognekoeken, dus ik ga ze wellicht eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

♥ Bedankt voor je berichtje ♥