zaterdag 10 augustus 2013

Patroon taartje

Eindelijk, naar een lange tijd, heb ik weer eens iets gehaakt!
Het is echt zooo lang geleden dat ik dat heb gedaan, ik denk dat ik na het afmaken van mijn granny square deken een beetje in een haak dipje zat ☺
Maar ik hoop dat die nu weer een beetje over is!
Ik heb namelijk een taartje in elkaar gezet en het patroon voor jullie uitgeschreven!

















So would you like a chocolate cake? With a cup of thea perhaps? ☺

Cakeje
Begin met bruin
Toer 1: 4L, maak met een hv in de 1eL een ring
Toer 2: 2V in elke V = 12V
Toer 3: 1V, 2V in volgende V ---> 6 keer herhalen = 18V
Toer 4: 2V, 2V in volgende V ---> 6 keer herhalen = 24V
Toer 5: 3V, 2V in volgende V ---> 6 keer herhalen = 30V
Toer 6: 3V, 1 minderen ---> 6 keer herhalen = 24V
Ga verder met crème
Toer 7: 3V, 2V in volgende V ---> 6 keer herhalen = 30 V
Ga verder met roze
Toer 8: 1V in elke V
Ga verder met crème
Toer 9: 1V in elke V
Ga verder met bruin
Toer 10&11: 1V in elke V
Hecht af

Herhaal voor de bovenkant van het cakeje toer 1 tot en met toer 5 met bruin. Haak deze door middel van vasten aan het onderste deel van het cakeje.

Slagroom
Gebruik wit
Toer 1: 2L
Toer 2: 6V in de 2eL vanaf de haaknaald
Toer 3: 2V in elke V
Herhaal toer 3 net zolang tot je tevreden bent met het krullende effect.
Hecht af

Aardbei
Gebruik rood
Toer 1: 4L, maak met een hv in de 1eL een ring
Toer 2: 5V in de ring
Toer 3: 2V in de 1eV, daarna 1V in elke V = 6V
Toer 4: 2V in elke V = 12V
Toer 5: 1V in elke V
Toer 6: 1V, 2V in volgende V ---> 6 keer herhalen = 18V
Toer 7&8: 1V in elke V
Toer 9: 1V, 1 minderen ---> 6 keer herhalen = 12V
Toer 10: Minder in elke V = 6V
Vul de aardbei met vulmateriaal of wat wol of stof.
Laat een lang stuk draad zitten en rijg hiermee door de 6 vasten.

Kroontje
Gebruik groen
Toer 1: 4L, maak met een hv in de 1eL een ring
Toer 2: 6V in de ring
Toer 3: V, 3L, V in elke V van de vorige toer ---> 6 blaadjes
Zet het kroontje met een paar steken vast op de aardbei.

Chocolade blaadjes 2x
Gebruik donker bruin
Toer 1: 4L, maak met een hv in de 1eL een ring
Toer 2: 5L, 2ddstk onafgemaakt, 1ddbstk (de draad van de laatste st door alle overgebleven lussen halen)
Hecht af

Naai de aardbei op de slagroom en de slagroom op het cakeje, en dat is alles!

Afkortingen:
L= Losse
hv= halve vaste
V= Vaste
ddstk= driedubbelstokje
st= steek

Ik hoop dat jullie het patroon gaan gebruiken en ik ben benieuwd naar eventuele resulataten!
Liefs flo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

♥ Bedankt voor je berichtje ♥